Google are noi probleme în Germania: „Sub nicio formă nu trebuie să permitem ca dezvoltarea noastră să depindă de companii ca Google”

Google are noi probleme în Germania: Sub nicio formă nu trebuie să permitem ca dezvoltarea noastră să depindă de companii ca Google
Publicat: 19/12/2014, 18:48
Actualizat: 19/12/2014, 21:10

Sistemul Android Auto ar permite șoferilor să interacționeze cu sistemele de muzică și navigare ale mașinilor, relatează Bloomberg.

În luna ianuarie, Google a anunțat lansarea Open Automotive Alliance, structurată ca un parteneriat cu producătorii auto, pentru utilizarea platformei Android la vehicule.

Marii producători auto germani nu s-au arătat interesați de proiect. Între marii absenți se află Daimler, compania-mamă a Mercedes, și liderul industriei de lux BMW.

Volkswagen și brandul Audi al grupului s-au alăturat alianței, dar au spus că vor să limiteze accesul Google la informații majore legate de vehicule, întrucât nu vor ca Android să controleze mașinile așa cum se întâmplă în cazul telefoanelor și tabletelor.

Politicienii germani și-au exprimat și ei îngrijorarea că importanța industriei germane ar putea fi diluată dacă Google obține acces la date privind comportamentul și deplasările mașinilor și pasagerilor.

Guvernul cancelarului Angela Merkel, deja îngrijorat de puterea deținută de Google pe piață, vrea să împiedice compania americană să obțină o poziție de monopol ca partener în construcția de mașini autonome.

În 2012, industria auto a generat 6,5% din veniturile impozabile din Germania, potrivit Biroului Federal de Statistică, fiind cel mai mare sector manufacturier al țării.

„Sub nicio formă nu trebuie să permitem ca dezvoltarea noastră să depindă de companii ca Google”, a declarat Joachim Pfeiffer, purtător de cuvânt al blocului parlamentar al lui Merkel, pentru politică în economie și energie.

Piața softurilor pentru conducere asistată ar putea atinge 20 de miliarde de euro până în 2030, conform firmei de consultanță Roland Berger.

Un purtător de cuvânt al Google a refuzat să comenteze, dar a precizat că grupul a renunțat la obiectivul ca primele mașini prevăzute cu sistemul Android Auto să intre în circulație până la sfârșitul acestui an.

Lecțiile date de industria telefoanelor mobile este proaspătă pentru directorii de companii și autoritățile de reglementare. Pe măsură ce tot mai mulți oameni depind de aplicații mobile și servicii, utilizarea Android a obligat producătorii de telefoane, precum Samsung Electronics și HTC, să respecte standardele sistemului de operare, renunțând la puterea lor individuală.

La cinci ani de la introducerea Android, producătorii europeni de telefoane Nokia și Ericsson au renunțat complet la fabricarea de telefoane.

Cu cât Google și alți producători de software se implică mai mult în ecosistemele auto, cu atât banii consumatorilor vor merge către companiile tehnologice în loc să meargă la producătorii auto, a spus Juergen Reiner, partener la compania de consultanță Oliver Wyman.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Ce sancțiune a primit un şofer din Vâlcea după ce şi-a împodobit BMW-ul cu luminițe
Gabriel Cotabiță a murit cu o mare durere în suflet! Se plângea soției sale că...
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Cum ar vota românii cu pregătire superioară la alegerile prezidențiale. Diaspora, marea necunoscutǎ. Surprizele studiului...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
O tânără care a făcut un test ADN ca să afle care este istoria familiei...
Cauza morții lui Gabriel Cotabiță. Ce s-a întâmplat cu artistul de 69 de ani
Cauza MORȚII lui Gabriel Cotabiță! Solistul s-a chinuit ENORM în ultimele clipe de viață
Haos pe șosele, trafic paralizat și viscol în jumătate de ţară. Zona în care zăpada...
De ce a murit, de fapt, Gabriel Cotabiță. România, în stare de ȘOC! titlu personalizat
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Spania a amendat mai multe companii aeriene low-cost pentru practici abuzive. Ryanair a primit cea...
Întrebare de ȘCOALĂ: Câte LATURI are Marea Piramidă din Giza?
Şoferii cu permis categoria B care dau iar examen. Regula care nu ii lasă să...
Ultima etapă. Pensionarii care mai au patru luni la dispoziție pentru a-și rezolva dosarele
Horoscop weekend 23 - 24 noiembrie 2024. Ce zodii sunt binecuvântate de Univers în aceste...
De ce a murit, de fapt, Gabriel Cotabiță. România, în stare de ȘOC! titlu personalizat
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Orgoliul și mândria l-au ţinut pe Mihai Bendeac departe de Gabriel Cotabiţă: "Iartă-mă. Deși e...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Cât a plătit un miliardar pentru banana lipită cu bandă adezivă de perete?